Het vinden van nieuwe klanten

Bedrijf

Vind meer nieuwe klanten door je passie voor het vak te delen


 

Zelfs in drukke tijden is het de moeite waard reclame te maken voor jezelf voor de komende maanden en je te concentreren op de ontwikkeling van je bedrijf. Het belangrijkste is deskundigheid te delen die je elke dag weer in de praktijk brengt.

 

Denk lokaal

Reizen is tijd- en geldverslindend voor schildersbedrijven, dus concentreer je op je lokale markt. Introduceer jezelf bij plaatselijke bouwbedrijven en gebruik gemeenschapsruimten zoals scholen, sportaccommodaties en gezondheidscentra om te adverteren en een mond-tot-mond-netwerk te ontwikkelen. En wees trots op referenties door deze te delen en daarmee indruk te maken op potentiële klanten.

 

Vind een aandachtsgebied

Heb vertrouwen in de diensten die je aanbiedt en stel je doelgroep vast. Als dat gezinnen zijn met een modaal inkomen die hun huis vaker opnieuw zouden willen schilderen, overweeg dan een opknapbeurt op te nemen in de prijs van de opdracht. Of maak reclame voor het feit dat je alleen gebruikmaakt van verf op waterbasis , die milieuvriendelijker is.

 

Val op

Een direct mail-actie kan werken, maar probeer de vormgeving daarvan te laten uitstijgen boven de gebruikelijke plaatjes van een schilder in overall die een pot verf vasthoudt. Een fors gebruik van kleuren is een goed begin en een beetje geld besteden aan een grafisch ontwerper kan ertoe leiden dat je folder een betere respons oplevert. Het door een bezorgdienst laten verspreiden van drukwerk ziet er professioneler uit dan dat je zelf van deur tot deur gaat.

 

Ga mobiel

Traditionele reclame is voor schildersbedrijven nog maar een eerste stap in hun bedrijfsontwikkeling. Online zijn is belangrijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat je urenlang achter de computer moet doorbrengen. Een bedrijfspagina op Facebook maakt het gemakkelijk potentiële klanten te bereiken en Instagram is geweldig om foto's van je beste werk te laten zien.

Kleuren worden geladen, even geduld a.u.b.